tisdag 14 juni 2011

Måndagen Och Tisdagen

Gårdagen började mycket bra. Jag var på stan med Dijana och åt lunch. Usch vad dåligt 24:an har blivit. Igår beställde vi en varsin Italiensk sallad som jag alltid äter när jag är där. Den har alltid varit toppen bra när det var dom andra ägarna men nu var det så lite så att det var som ett skämt. Ja min mage trodde faktiskt att jag skämtade med den som fick den att tro att den skulle få mat också fick den det där. Ändå så hade vi lagt till pasta på den som inte ingår egentligen så 85 kronor för att få gå därifrån hungrig. Bröd fick man inte heller till ( Är inte det något som ingår i sallad?) men vi frågade efter det och då fick vi lite snäsigt till svar att vi hade inte bett om det heller!?
Jag har också tyckt innan att dom har blivit sämre på drycken. Jag brukar dricka Chai Latte och varje gång som jag har beställt den nu så har den varit skållhet så att jag har bränt mig på den. Visst att den ska vara varm men mjölken ska inte koka!
Jag har då bett dom att fylla på med kall mjölk och då har dom kollat helt snett på mig. Nej, i fortsättningen så blir det bara en vanlig kopp kaffe om jag ska dit. Dom vinner ju ändå lite på att det ligger mitt i köpcentrumet men det är också allt dom vinner.

Någon som vet förresten när nya Sushi stället öppnar?

Efter en liten shoppingtur så gick jag på Dackås för att träffa Anna och Madde, så roligt att dom båda är här över hela sommaren. Vi kommer nog hitta på mycket roligt i sommar. Jag och Anna börjar iallafall med en bingokväll idag : )

Eftermiddagen blev sedan väldigt jobbig för mig av vissa skäl. Som tur är så har jag världens underbaraste pojkvän som hade filmkväll med mig och låg och höll om mig hela kvällen. Även att min familj är bäst så Mamma och Klas kom hit en sväng med Bamse för dom vet att han alltid får mig att känna mig så mycket bättre vad det än gäller. Älskade hund.

Nu ska jag börja laga middag, måste sätta igång i tid för jag ska göra Brända kotletter idag men en Jordgubb och basilika sallad till. Salladen har jag aldrig ätit förut men såg den i en tidning och jag tycker om dom ingredienserna var för sig så varför inte tillsammans.
Vi gör ett försök iallafall : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar