onsdag 8 juni 2011

Olika information från olika håll!

Vad svårt jag tycker att det är nu. Jag har skrivit tidigare om att jag har lite problem med att få min lilla katt Melissa att gå upp i vikt. Hon har alltid varit smal, hon var ungefär hälften av strlk på sina kattsyskon när jag hämtade henne. Idag är hon 6 år men ser fortfarande ut som en kattunge.
Hon ser ut att må bra på alla sätt och vis, det är en glad, mysig katt jag har men jag mår ändå dåligt över att man känner benen på henne när hon sitter och myser i knät.

Jag har gjort allt nu känns det som. Jag har varit hos en veterinär förut som gav mig någon sorts spruta som jag fick ge henne två gånger per dag. Hjälpte inte. Jag har gett henne avmaskningsmedel gånger flera, det är inte det.
Jag åkte till Fritidsvaruhuset och pratade med dom som gav mig tips på ett torrfoder som kostade mycket pengar men hon är värld världen för mig så självklart köpte jag det. Hjälpte inte.
Jag åker tillbaka och dom säljer på mig ett annat. Även så sa dom att jag bara ska ge det och inte ge henne mjukmat, t ex Whiskas. Det innehåller tydligen bara vatten och är totalt onödigt enligt dom.
Det hjälper ändå inte.
Igår läste jag i en kattbok och där står det helt tvärtom mot för vad dom sa på Fritidsvaruhuset. Man ska ge dom mjukmat också för att annars kan dom få stenar i urinvägarna.!? Det stod även att mjukmaten man köper på affären är av bra kvalité och i den finns allt som en katt behöver.
Så hur ska jag göra nu!? Någon annan som har något tips!?

Jag åkte iallafall och köpte mjukmat igår och Melissa blev så glad, sprang runt här som en galning efter hon ätit och man verkligen såg vad gott hon tyckte det var. Jag vill så klart ha en glad katt men ändå så mår jag dåligt att jag ger henne den mjuka maten.
Tänk om jag nu bara ger henne värdelös vattenmat så att hon äter mindre av torrfodret och går ner ännu mer i vikt...? : (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar