tisdag 7 juni 2011

Sova

Vad jobbigt det är när man inte kan sova på kvällarna. Jag var inte alls trött igår men vid 22 tänkte jag att jag ska iallafall försöka mig på att sova eftersom jag började jobba kl 8 imorse.
Jag provade att läsa för det brukar göra mig sömnig men jag mitt dumspån tar inte en tråkig bok utan jag lägger mig med en Isfolket som jag vet att jag absolut inte kan lägga ifrån mig så en bok senare kunde jag fortfarande inte sova.
Jag tog fram en till men nej, nu släcker vi och provar sova för jag ska upp och jobba imorgon. Det vet jag egentligen är det absolut sämsta man kan tänka. Tänker man på att man ska upp och jobba eller upp tidigt på morgonen oavsett orsak så går det inte alls. 
Nu måste jag sova, nu, NU MÅSTE JAG VERKLIGEN SOVA!
Bara fem timmar tills jag ska kliva upp, tre timmar, två timmar osv.
Det hela slutade iallafall med att jag typ inte sov alls, slumrade till ibland men kollade på kl sista gången 05,38. När alarmet ringde 06,40 hade jag kunnat betala en miljon för att sova vidare.

Jag är iallafall hemma från jobbet nu igen, pigg är jag konstigt nog. Ska ta fram lite lax så den tinar till middagen idag. Lax, färskpotatis och romsås står på menyn : )

Åh, jag tittade på Water For Elephants igår och vilken underbar film!! Den rekommenderar jag till er alla att se. Den innehåller allt, kärlek, sorg, våld. Du går inte ifrån tv:n efter denna film utan att ha känt en massa olika känslor. Se den!
När jag ändå är inne på film så kan jag berätta att jag har börjat titta på True Blood. Jag har hört så mycket om den serien och det skulle ju bara vara så bra. Jag förstår inte vad folk pratar om!? Vart är det bra någonstans. Jag har gett serien sju avsnitt men nej, jag ser fortfarande inget som är bra. Jag tycker skådespelarna är värdelösa, handligen känns som ett skämt, allt skulle vara spännande och häftigt men blev bara så fel. Det enda som jag kan tycka är någorlunda bra är Lafayette. Nej, kanske något avsnitt till men sen ger jag upp. 
Någon som har tips på någon annan serie?

Så avslutar idag med att skriva Grattis till mina barndomskamrater Dijana och Jenny <3 All kärlek till er <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar