torsdag 23 juni 2011

Vi tar alkoholen en gång till.

Jag har fått väldigt många positiva och väldigt tänkvärda kommentarer om mitt förra inlägg. Jag tycker det är underbart och precis vad jag vill med min blogg. Jag vill inte att den ska handla om vad jag åt igår och vilken färg klänningen hade som jag hade på mig medans jag åt.
Jag skriver för att få ut mina tankar och ge er ( om jag lyckas ) lite tankeställningar. Det jag skriver är inte något som jag vill att folk ska tro att jag menar är sanningen med livet. Jag har inte en aning om hur den ser ut, eller lika lite eller mycket som du. Jag vill bara ge en syn på saken så att andra kan jämföra sin med den.

Kanske lät mitt tidigare inlägg som att jag själv brukar känna mig tvingad att dricka och jag vill lägga lite ljus över det här. Just nu känner mig lite som en hycklare. Jag är inte alls en coca cola tjej som det kanske lät utan jag är en av dom som gärna dricker ett glas vin (helst flera) när det är fest.
Även om jag står på den sidan av drickande eller inte drickande människor så kan jag ändå tycka det är konstigt, även fast jag är en DEL av det. Jag tar också för givet att ska vi på fest så ska man dricka. Vem skulle inte höja på ögonbrynen om du var bjuden på en fest och kom dit där dom serverade Champis!?

Ibland får jag känslan av att vi drickande och inte drickande ( om det är okej att jag kollar oss så? ) delar upp oss i två läger. Vi som dricker sitter där och säger att vi ska då alltid unna oss något och fortsätta att ha roligt hur gamla vi än blir ( åter igen hittar på ursäkter för att få dricka, jag är rolig och yngre för att jag dricker osv.) Medans dom icke drickande inte vill följa med för att dom känner att det är ju vinkväll, vad ska jag dit att göra? Dom ska dricka, bli fulla och inte vågar jag dansa med dom då.
Alltså kan vi inte umgås!

Jag kom in på det här ämnet för att jag och Joel pratade en dag och han sa att han tyckte att vi inte skulle dricka på ett tag ( efter att vi hade varit ute i en stuga hela helgen (det var sol jag tar en öl, vi grillade jag tar en öl, vi lyssnade på gitarr jag tar en öl osv.)
Iallafall så hör jag mig själv svara:
-Ja, tills på lördag då för då ska vi på fest.

Jag vill åter igen poängtera att jag vill inte att någon ska tro att det jag skriver är något som jag ser som den absoluta sanningen och att ni som inte tycker som mig har fel. Absolut inte. Det är bara den här sidan av saken som jag har sett och den synen har jag fått av människor runtomkring mig. Vissa nära och andra långt och ännu längre bort.

Iallafall för att avrunda. Även om jag är en av dom som väljer ett glas vin istället för Coca Cola ( och ja, jag är en av dom som inte dansar nykter.) så tycker jag att det är sinnessjukt att vårt samhälle styrs så mycket av alkohol. Låt allting styras av den fria viljan istället. Jag dricker ett glas vin, du dricker ett glas cola, du kaffe och hon en cider. Vad spelar det för roll? Vi måste alla kunna umgås och sedan så vet vi ju redan vem som imorgon kommer nynna på September:

Jag har fuckat upp igen, igen, igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar