söndag 15 januari 2012

40 gånger 2

Japp, i helgen har vi varit på två 40 års kalas. Idag var det morbror Jocke och igår kväll var vi hemma hos pappa och hans fru för frugan i huset fyllde år. Det var hemskt trevligt och mycket, mycket skratt. Elina, min älskade svägerska fick till och med känna på en liten spark från liten dagen till ära. : )
Jag var även lite sugen på att gå ut igår men insåg att det aldrig skulle gå när jag förfärat tittar på klockan och utbrister:
-Är hon så där mycket?? 21.22???? Herregud!
Vi åkte hem istället, tittade på ett avsnitt av Dexter och sedan blev det natta i sängen.

Idag har jag varit på jakt efter en gravidkudde. Ja, ni hör rätt. Inte en amningskudde utan en gravidkudde. Det är som en lång korv, mask som man kan ha mellan benen när man sover också är den lite stöd för magen. Just nu använder jag ett täcke men jag är inte riktigt nöjd. Iallafall så åkte vi runt på olika affärer och konstigt nog så tittade dom lite konstigt på mig både på Babyproffsen ( Fast det till och med står på deras hemsida att dom ska ha dom!) och på Jysk.
-Vad menar du? Är det en amningskudde du vill ha?
Det fanns inte iallafall så jag åkte på Lidl där jag hört att dom finns men sickan vilken otur. Dom hade bara för en stund sedan sålt den sista så nu sitter jag är utan men Joel har beställt en åt mig från internet så har jag tur så finns den i sängen när jag kommer hem på onsdag.

Onsdag, ja det är ju det. Jag ska åka till skolan imorgon. Jag har velat fram och tillbaka och bestämt mig för att inte åka ungefär 100 gånger. Jag tycker inte om att sova borta och jag vill typ gråta ihjäl mig när jag tänker på att sova utan Joel två nätter. Dock så vet jag att jag kommer sitta här på måndag, tisdag och onsdag dag och sucka för att jag har så tråkigt när Joel är på jobbet också kommer jag tänka på vad roligt det vore att träffa alla klasskompisar istället.
Så jag åker med vetskapen om att älsklingen sagt att blir det så illa som jag är rädd för så får han komma och hämta mig!
Det blir nog bra ändå. Jag tror att vi skulle ha en liten fest/middag imorgon kväll och det blir ju skoj : )

Nu ska jag typ pussa ihjäl min älskling så jag klarar mig tills på onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar