torsdag 5 januari 2012

Dag 3 fortsätter

Vi fortsätter nu resan och vi är fortfarande på dag 3, dagen då vi varit på Liam Sing och solat och badat. På kvällen så åkte vi till Kata Center ( Ca 20 minuters väg med tuk tuk från Patong) för att träffa Westberg och äta på hans restuarang. Det är värt att åka till Thailand bara för att äta där. Jag kan inte förstå hur en restuarange ( ja, jag kan inte stava det ordet)  kan ha sådan perfektion på alla sina rätter. Det är obeskrivligt gott allting och jag har aldrig tidigare ätit på någon resturang som kan mäta sig med den maten.
Iallafall så åt jag en svampsoppa till förätt och hummer till varmrätt med någon potatis och basilika historia och det var helt enkelt ljuvligt.
Joel åt pepparbiff till varm rätt och sa att det var det bästa han någonsin har ätit!
Åk dit och ät om ni är i Phuket. Det finns tre likadana resturanger, en i Karon, en i Kata center och en i Kata Beach!

Jag har alltid sagt att jag tycker folk är så tråkiga som åker utomlands och inte äter maten som är speciell för landet, t ex thaimat i Thailand eller grekisk i Grekland men tyvärr så hade jag inte direkt något val på vad jag kunde äta under denna resa. Jag blev jätte, jätte dålig när jag åt thaimaten så jag har snällt fått hålla mig till dom svenska resturangerna som fanns eller så har jag ätit pizza och pasta. Det enda i thaiväg som jag faktiskt fick behålla var dom små lunch lådorna som man kan köpa på stranden. Friterad kycklingfilé eller vårrullarna var mina absoluta favoriter!  Ett annat problem är att sedan jag blev gravid så har jag blivit väldigt känslig mot stark mat och thailändare har ju inte riktigt likadana smaklökar som vi och jag frågade alltid om maten var stark och dom sa nej och sedan svimmade jag nästan för att det var så starkt och satt och nallade på mammas mat istället.
Jag har iallafall köpt med mig en kryddmix med Massaman som är en gryta med kött, potatis och jordnötter som är väldigt gott. Jag tror dock inte att den kommer bli tillagad den närmaste tiden utan nu håller jag mig till svensk mat en tid framöver.

Här vaknade vi tidigt idag för jag var så hungrig men nu efter frukost så känner jag att jag börjar bli lite trött så ska nog mysa ner mig i sängen en stund till innan det är dags att ta tag i dagen. Plugg och uppsats skrivning blir det idag.

Åh, imorse fick äntligen Pappa Joel känna på en liten spark. Sparven börjar ge sig mer och mer till känna. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar