torsdag 19 januari 2012

Älskad av mina!

Ja, igår fick jag känna på hur älskad jag är. Nu ser ni kanske Joel framför er studsandes i luften av glädje över att se mig komma innanför dörren och ja, så kanske det var. ; )
Nej, inte direkt men självklart fick jag världens mysigaste välkomnande av honom men det jag nu mer tänker på är katten.

Det måste vara att hon känner att något är annorlunda med mig! Igår precis när jag kom hem så stod jag och Joel i köket och pussades lite och Melissa hoppa upp på bänken bredvid och verkligen skriker. Jag har aldrig hört en katt som låter sådär. All uppmärksamhet på henne. Jag får nästan inte röra Joel för hon mjauar och mjauar.
Jag går till soffan och hon klättrar och trycker sig mot mig. Flyttar jag på henne en liten bit för att jag inte vill ha fullt med katthår i munnen så är hon uppe på 2 sekunder igen. Hon ska ligga PÅ mig hela tiden. Hon har alltid varit gosig men inte så här. Det är inte normalt att en katt är så här!

I natt vaknade jag till och myste in mig nära Joel då man hör ett slirande från vardagsrummet in till sovrummet och Melissa gör en störtdykning ner i sängen och lägger sig så nära mig det bara går.
Mammas flicka är hon då allt!

Nu ska jag ta tag i dagen som först och främst ska bestå av städningen. Kusin Johan som bodde här när jag var i Thailand hade stortstädat innan vi kom hem så jag har inte behövt städa förrens nu på ungefär en månad men idag kommer jag inte undan. Här ska skrubbas och dammas och torkas.
Sedan ska jag baka lite också tror jag Fia Lotta och Madde kommer förbi en sväng.
Ikväll ska vi ha en lite "mammagrupp" här som jag och Lotta har ordnat så det kommer lite gravida tjejer hit. Det ska bli så roligt att prata om favoritämnet bäbisar! : )
Jag får se om Joel orkar vara hemma då eller om han flyr sin väg. Jag har en liten, liten känsla av att han tycker att det räcker alldeles utmärkt med en gravid i huset ; )

Det som är så underbart ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar