söndag 8 januari 2012

Något nytt i bloggen?

Nu kanske ni tycker det här är jätte tråkigt men jag tycker det är roligt så jag tänkte göra ett försök iallafall och hoppas att ni ändå stannar kära läsare.
Iallafall så är jag väldigt intresserad av matlagning och att äta (så klart) och nu när jag har min fina Iphone ( mitt svar på allt nu, jag behöver inga schema för jag har en iphone, jag behöver inte kalendern för jag har en iphone osv ; )så har jag tänkt att vi kan börja med dagens middag. Jag tar kort och berättar vad jag har lagat och hur man gör. ( Jag kommer inte förklara utförligt hur man kokar makaroner och steker korv men när man gör lite roligare saker).

Det är väl så för oss alla att vi sitter där och suckar över vad vi ska äta till middag och sen går det som i en cirkel och man varvar mellan ca 10 rätter. Det finns SÅ mycket gott och roligt att laga så varför delar vi inte med oss?
Jag skulle bli väldigt glad om ni ville kommentera och ge mig tips på rätter. Vad ska ni äta till middag idag?

Igår var det en härlig dag och jag och Joel var bara hemma och tittade på Dexter. Mitt på dagen gick jag till och la mig för att ta en tupplur i sängen. Vi har varit ute på fullfart i ca 3 veckor nu ( konstigt att man inte vilar upp sig på semestern , ) så igår hade vi äntligen en dag för att landa. Väl behövligt. Förresten så såg vi även filmen En Dag och jag kan bara rekommendera er att läsa boken istället som är en miljon gånger bättre! Filmen var inte alls någon höjdare enligt mig och jag kan varna alla som är gravida att inte se den för vi hade ett hormonstim här så Joel fick sitta med en fröken som grät och grät och grät till filmen och trodde att en del av handlingen skulle slå in på riktigt i vår lilla familj.

Nej, nu ska jag läsa lite bloggar : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar