onsdag 4 januari 2012

Borta bra men hemma bäst!

Efter en flygtid på 12 timmar och sedan tre timmar till i bil så sitter jag äntligen i min efterlängtade soffa. Jag sitter med täcke och kudde och fryser. Brr så kallt det är i Sverige. Men tro mig att jag vill inget hellre än att vara här. Jag vill frysa och känna frisk, ren härlig luft.

När man är utomlands så lär man sig att uppskatta så mycket som vi bara tar för givet. Som t ex att det bara är att starta kranen och halsa tre liter med vatten rakt upp och ner om du skulle känna för det eller varför inte ta en dusch i dricksvattnet? Vi lever i ett så rent land och det var underbart att få gå på toaletten på arlanda. Det var lite jobbigt att vara gravid i Thailand när bäbisen hela tiden ska sparka på kissblåsan så jag hade inget annat val än att gå på toaletten på alla möliga olika sorters hål i golvet eller andra vidrigheter. Det var nästan så att när jag äntligen fick kissa på arlanda så ville jag nästan gnugga röven mot toastolen för att det var så rent. Rena härliga Sverige.

Vi har haft det helt toppen och sett mycket fint som jag kommer skriva mer om en annan dag. Jag har skrivit en liten anteckning på varje dag så att jag ska kunna återberätta resan här dag för dag för de som är intresserade men nu är jag alldeles för trött. Jag ska göra allt i min makt för att försöka hålla mig vaken till ca 21.00 iallafall men det känns lite tungt just nu.

Men något som jag iallafall måste berätta är att oj så stor bäbis har blivit och den sparkar och sparkar flera gånger per dag nu. Tyvärr så slutar den alltid så fort Joel närmar sig med handen och vill känna han också. Det är nog så att det är en liten mamma gris i magen ; )

Vi hörs imorgon mina vänner! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar