måndag 23 januari 2012

Så glad jag är ; )

Vi kan alla göra något. En liten, liten grej som ändå förändrar något.
Igår skrev jag om boken jag läser och mitt inlägg blev uppmärksammat av en av författaren till boken. Det kanske inte är så stort för vissa men för mig som vill arbeta med för att förändra saker är det jätte stort. Vi kan alla göra något.
Jag skrev ett litet, kort blogginlägg och det blev uppmärksammat.

Jag skulle kanske egentligen vilja driva det här lite längre, lite hårdare men jag är lite feg och tänker på vad som är passande i en blogg. En blogg som bär mitt namn och finns på internet för alla att läsa. Allt man skriver måste man tänka på att det kan påverka på ett eller annat sätt, för alltid.
Just därför så spinner jag istället vidare på ideér jag har och längtar tills det är dags för mig att skriva min c-uppsats på universitetet. Då ska jag inte ha några rädslor i ryggen utan bara göra det som jag vet är det rätta.

Inatt har jag iallafall sovit som en kratta för det finns en liten sparv som inte ville sova en enda sekund heller. Spark, spark också försöker vi verkligen töja ut mammas mage innan vi hoppar studsmatta på urinblåsan. Jösses vilken natt. Vid kl 06 gav jag upp och steg upp för att dricka varm choklad och vem sover inte nu lugnt och stilla, jo lilla sparven.

Jag kommer nog bli lite trött senare eftersom jag sovit så dåligt så jag tänkte passa på att plugga redan nu så att jag har det gjort och kan ta en liten tupplur på soffan sen. Det är väl allt härligt? : )

Och i kväll är det äntligen mammagrupp igen! Så trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar