måndag 9 januari 2012

Många inlägg idag!

Jag sitter här nu och BORDE plugga men det händer inget. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte är ord som bara snurrar om och om igen i skallen på mig. Jag har INGEN motivation idag. Noll, zero, sopslut. Så nu försöker jag finna en massa andra saker att göra, som att blogga t ex, mycket nödvändigt. Ja, ja. Är man så här nere en dag så är det nog bättre att låta bli faktiskt också tar vi nya tag i morgon.

Jag tänkte iallafall fortsätta på resan för i den här takten så kommer jag nog inte ha berättat klart den före nästa år.

Dag 4! ( Julafton) På dagen var vi på Patong Beach igen för att vi skulle ha nära hem till hotellet eftersom vi ville ta det lugnt på julafton och vi misstänkte att det skulle bli lite fest på kvällen så vila behövdes. Hela familjen tog en fotmassage i solstolen och njöt!
På kvällen kom Joels pappa till vårt hotell för han var också i Thailand samtidigt, dock inte på samma ställe hela resan. Det blev en drink på balkongen ( en jordgubbs fanta för gravida fröken) och sedan satte vi oss i en tuktuk för att åka till Two Chefs för att äta svenskt julbord.
Alla ni som känner Westberg vet nog att det kan bli lite tokigt och skrattar nog nu för er själva för vår käre lille vän hade glömt att berätta VILKEN av resturangerna vi skulle på så självklart åkte vi till hans. Väl där tittar dom lite konstigt på oss och undrar varför vi redan är där kl sex när vi hade bord halv åtta. Dom ordnar iallafall ett bord till oss och vi ser inget julbord någonstans.
Självklart inte eftersom vi var på fel ställe. Vi skulle till Kata Beach men det hade vi inte fått någon info om ; ) Sen kan man ju undra varför vi hade ett bord bokat till halv åtta när julbordet började kl sex på en annan resturang? ; )

In i en tuktuk igen och väl på plats åt vi ljuvlig mat och det kändes faktiskt lite konstigt att sitta och äta prinskorvar i denna värme. Allt du kan tänka dig på ett julbord fanns och allt var hemlagat. Den bästa julmaten jag någonsin har ätit, förutom mormors köttbullar då förstås för det kan ingen slå! Dom hade t om lussekatter så jag var i himlen. Tomten kom också och hälsade på så Klas fick sitta i tomtens knä och det gjorde att han var glad för resten av kvällen ; )
Efter maten så åkte vi tillbaka till Patong och till Bangala road där det var fest. Jag och Mamma tog en liten runda bland alla försäljningstånd och lät killarna sitta själva och få bli uppmärksammad av alla tjejer en stund. Jag orkade vara med till halv tolv men sedan tackade jag för mig och gick till hotellet och la mig och läste en tidning istället.

Dag 5, Juldagen. Jag vaknade pigg ganska tidigt och ville äta frukost så min älskade släpade sig upp för han ville inte låta mig äta frukost själv. Vi knackade på hos mamma som såg att min älskling nog inte var på topp så hon följde med mig till frukosten istället så Joel fick sova en liten stund till.
Sedan åkte vi till Kata Beach som ligger ungefär 20 minuter därifrån med tuk tuk. Det var där jag bodde förra gången jag var i Thailand.
På kvällen åkte vi till PhuketTown för att gå på wekeend market ( Det är thailändarnas egen marknad så allt är sjuuukt billigt). Vi handlade inte så mycket förutom en prydnadssak till vardagsrummet, en adidasjacka till Joel och en liten lila pikétröja (Lacoste) till liten : )
Vi avslutade allt med att gå ner på stranden när vi kom tillbaka till Patong och köpa Bananapancakes. Jag ångrar så att det var den enda jag åt på hela resan. Dom är ju så goda!

Nej, nu ska jag göra något annat inte vettigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar