söndag 29 januari 2012

Tack för mig

När jag började på Bockarna var det alltid fullt hus, fullt ös och varje kväll vid kl 01 så tänkte man att nu sätter jag mig här mitt på golvet annars tuppar jag av, alternativt dör på stubben.
Folk var ute jämt i Hudik och man var själv i samma ålder som alla andra som var ute.
Varje kväll kände man folk, jag hade känslan av att jag var på krogen med mina kompisar och hade betalt för det. Det bästa jobbet man kan ha.

Tänk så många storstark cider!? jag har serverat genom åren eller varför inte en stark 3:a? Hur nu en 3:a kan bli starkare än 3:a. Man är tydligen magiker som bartender också.
Tänk så många gånger jag har sett folk hångla som att det inte finns en enda människa i närheten, händer innanför kläder och tungor överallt.
Tänk så många gånger jag har varit med om att plocka ut par från toaletten som är i full fart med sådant som jag anser ska ske i ensamhet. Det här väl ändå till privatlivet men vi har ju alla olika saker vi tänder på ; ) Vissa kanske tänder på att bartendrar och vakter står utanför och försöker slå sönder dörren ; )


Tänk att jag aldrig mer ska bråka med någon om alkohollagen. - Ja, det får vara kvar folk i en halvtimme men det betyder även att vi personal ska ha städat och vara här utanför då.
Jag ska aldrig mer slå någon på fingrarna för att dom försöker sno dricksen ( Jag kanske ska införa att Joel måste börja dricksa mig härhemma ; )

Det som gör ondast är självklart att jag inte ska jobba med er längre älskade arbetskamrater. Jag skriver inga namn, ingen nämnd, ingen glömd. Jag älskar er <3

Bockarna är inte längre vad det en gång var. Uteställen överhuvudtaget är inte detsamma så att jag har valt att sluta nu känns helt okej. Jag får så ont i fogarna att springa där på golvet och jag slår i magen över allt nu när man är en tjockis ( Men den allra vackraste tjockisen som min fina chef sa igår ).

En kille stod i baren igår och drack ur ett glas som hade gått sönder och jag tog ifrån honom den.
-Du måste ju vara en jävla soc kärring du iallafall vräker han ur sig.
-Nej, men på väg att bli sa jag och skrattade.
För det är väl någonstans på den vägen mitt plugg ska ta mig nu istället.
Men först ska jag vara ledig på helgerna som jag aldrig har varit i hela mitt liv. Sedan jag var 15 har jag jobbat extra på helgerna men nu äntligen ska jag få se vad folk talar om. Fredagsmys och lördagsmys och allt vad det heter.

Det var så roligt att igår var det som förr iallafall. Ett fullsatt Bockarna men hur mycket folk som helst som skulle dricka allt möjligt konstigt. Jag jobbade tillsammans med Madde och Mamma och vi fick mer dricks än vad vi fått på år. Vid stägning såg det ut som en svinstia och vi tänkte det här kommer aldrig bli klart, vi får städa hela natten. Det tog inte hela natten för vi har ju det här i oss och vi har gjort det många gånger förr! Jag valde att sluta på rätt dag iallafall.
 En dag då man minns när Bockarna var som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar