torsdag 5 januari 2012

Forsättning resa

Jag sitter nu och väntar på att vattnet ska koka upp så att jag kan få någon lunch någon gång. Sibylla kokkorv och bröd blir det. Satan vad gott! Men medans vi väntar så kan vi fortsätta på vår resa.

Dag 2. Nu var vi åter igen på Patong Beach och jag och mamma unnande oss manikyr och pedikyr på stranden. Det kändes som höjden av lyx när vi låg i våra solstolar och någon fixade oss fina. Hemskt egentligen hur man blir och pengar gör så att man tror att man är kung. Härligt var det iallafall. Massa, massa solskydsfaktor dränktes jag i även denna dag. Jag har faktiskt inte brändt mig så mycket under resan förutom näsan som har sett ut som en låtsas näsa hela tiden. Lysande röd och jag började flagna tidigt så den har bytt skinn x antal gånger. Den ser fortfarande inte riktigt klok ut.

Dag 3. Nu var vi på Liam Sing istället under dagen och det är en underbar, vacker strand. Den är också mycket mindre än Patong. Patong beach är jätte stor och det är jätte mycket folk, försäljare och liv hela tiden. Bra för dom som gillar rörelse men det var riktigt mysigt att åka på en mindre strand och njuta av lugnet emellanåt. Detta var en kokhet dag och Joel och Klas var lite trötta så låg under parasollet medans jag och mamma låg i vattnet nästan hela dagen! Det fanns även en massa krabbor som sprang omkring på stenarna där så jag och mamma var ute på klättring och fotade. Vi insåg sedan att det kanske inte var så smart eftersom båda är väldigt oatletiska och en även är gravid men vi överlevde och var hela och rena när vi kom tillbaka till solstolen. Det som är ett minus, ganska så stort även är att Liam Sing ligger nedanför ett berg så du ska ta dig ner för en brant ( Det är någon sorts trapp!?) och det går ju an men sedan ska man även ta sig upp därifrån vilket är ett rent helvete. Tänk själva en så jävla brant backe, med nå konstiga steg som ska kallas för trapp och detta ska du ta dig upp för i ca 40 graders gassande sol utan kondition, gravid och efter en hel dag på stranden. Ni kan tro att jag ville dö. Men tydligen var det inte så hemskt så att jag inte glömde det för jag åkte dit även en till dag men det berättar jag om senare.

Nu är det dags för mig att äta lunchen och sedan ska jag ner på stan och träffa Emser och kanske blir det några fler : )

Hej hopp . )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar