tisdag 31 januari 2012

Lilla sparven

Idag har jag varit på MVC. Den blivande mormodern följde med eftersom Joel jobbade.
Lilla sparven är lite större än normal tillväxten och hjärtat slog 143 slag i minuten. Han eller hon är med andra ord alldeles perfekt : )
Jag försöker lugnt intala mig själv att den inte kommer fortsätta ligga över kurvan senare för jag har inga planer på att trycka ut någon över 3,5 kilo mellan mina ben.
Äh, jag vet ju att det kommer bli en perfekt unge <3

Jag själv hade gått upp 4 kilo vilket faktiskt var mindre än vad jag själv trodde men jag säger som mamma att det måste vara tunga kilo det för jag ser då större ut. Såg jag verkligen ut såhär innan jag blev gravid minus fyra kilo? Men usch och fy!
Ja, ja. Det tar vi tag i sen. Jag ska bli så jävla smal sen som jag aldrig varit förut. (Vi får ju se hur länge jag håller det ; )

När vi ändå pratar om vikt så kan jag berätta att jag fullkomligt avskyr semlor. Det är grädde, mandelmassa och en äcklig bulle. Det kan ju liksom inte bli värre.
Men jag är gravid så igår kväll skulle jag absolut ha en semla vilket vi inte hittade någonstans så läppen började darra lite på mig.
Idag var jag ner på stan och då köpte jag från Myrans så vi har att smaska på efter middagen idag. Det sjuka är att när jag tänker på den så vill jag kräkas för att det är ju äckligt men ändå vill jag absolut ha den.
Vi får väl se hur det går.

Senare ikväll är det iallafall mammagrupp igen. Hemma hos Hanna den här gången och jag ser så klart fram emot det : )

Nu är det dags att spana in vad vi har fått för något vi ska skriva en uppsats om nu dom närmaste två veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar