onsdag 11 april 2012

Förvärkar, kräkningar OCH en rön katt

Detta inlägg bör inte läsas av känsliga läsare. Det är helt enkelt så att man tappar alla hämningar gällande det mesta kroppsvätskor när man är gravid. 

Usch, vilken jobbig natt jag har haft. Det började igår kväll med samma sak som dagen innan att jag börjar tok kräkas. Vilket är så jävla enkelt när man är höggravid för du kan sitta så bra och ta i så bra.  
Jag förstår inte hur det kan bli så här för jag kräks så mycket. Inte lite så att man får upp en del, jag kräks tills det blir galla på en enda vända och då ligger jag nästintill och krampar på golvet för att minsta lilla vätska också ska ut.

Jag googlade det igår för jag har inte hört att om att det är särskilt vanligt att man börjar kräkas i v.36 igen men det kan vara så att lillen liggen på magsäcken. Eller, att det kanske börjar närma sig. Det sistnämda vågar vi inte hoppas på ännu. Sedan så vore det bästa för honom om han växte på sig tills slutet på nästa vecka i alla fall.

Sedan har jag haft förvärkar och vänt och donat på mig, kräkts och äntligen somnat till när kattfan börjat skrika för att hon är rön. Hon skulle egentligen till veterinären och steriliseras den här månaden men med en bebis på ingång så försvinner pengarna ganska fort. Nästa månad ska det bli i alla fall för jag orkar inte med det här skriket en gång till och förmodligen inte hon heller. Hur skulle man själv känna om man var så sugen att man måste åla runt på golvet för att Joel skulle fatta vad man ville och ändå fick man inte något ; )

Jag får så dåligt samvete över att jag klagar så mycket på graviditeten nu på slutet men det tål att sägas igen att 9 månader är en lång jävla tid när din kropp inte är så som den brukar. Jag längtar efter min bebis och jag skulle göra om den här graviditeten fem hundra gånger om nu på en gång bara för att få hålla min bebis i tio minuter. Det handlar absolut inte om att det inte är värt det och att jag inte är tacksam för det är värt det och jag är tacksam, mer än jag någonsin varit för någonting!
Sen är det väl helt enkelt så också att det känns lite bättre om man får klaga också ; )

Hemskt skönt är det i alla fall att jag har inga måsten i skolan idag så jag kan faktiskt ligga här på soffan hela dagen och tycka synd om mig själv och det känns ganska skönt.
Så jag sätter igång med det nu! Precis som att jag gjort något annat på hela morgonen, ha, ha; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar