torsdag 5 april 2012

Långfredag

När det är helg så borde jag ligga kvar i sängen och mysa med älsklingen eftersom man inte kan göra det på veckodagarna men inte kunde jag göra det idag.
Jag vaknade 06.30 av att jag var vrålhungrig så nu sitter jag här och har precis smällt i mig rostade mackor och yoghurt. Frukosten är verkligen det bästa målet på dagen, tycker inte ni?
Men jag ska nog gå och krypa ner i sängen en liten sväng igen och för en gångs skulle väcka honom med pussar, det brukar vara jag som är sömntutan i den här familjen.

Idag ska vi  i alla fall åka till Sundsvall och gå på Ikea och Birsta. Jag har längtat i flera veckor men eftersom jag har haft så jobbig foglossning har jag helt enkelt inte kunnat. Mamma gapskrattade åt mig när jag sa för två veckor sedan att jag tänkte åka, jag som inte ens kunde ta mig genom guldsmeden utan att vanka som en anka med en gurka i röven. Kvack, kvack. MEN NU SÅ är det mycket bättre ( Ta i trä) och vi samt Frida och Niklas (gudfar) ska åka och shoppa. Jag längtar ihjäl mig efter babyproffsen affären!
Egentligen så har mamma påsklunch för alla barn med respektive idag också men vi tänkte att vi åker och äter resterna till middag vi istället. Jag vågar inte vänta så länge till med att säga vi åker till sundsvall nästa vecka eller nästa vecka för jag har faktiskt inte så många veckor kvar innan lillen är ute.
Man kan så klart åka till Sundsvall med honom men det är ju skönt att det inte är ett måste för jag vill nog vara hemma och mysa med honom och allt besök.

Nej, nu vaknade älsklingen så jag fick skicka honom i säng igen så att jag fick komma in och väcka honom med pussar. Det var mysigt! Ha, ha!

Förresten så har jag varit sur i någon dag också för vet ni vad han sa??
Vi tittade på Big Brother också spelade dom fotboll i sumodräkter och det ser ju så otroligt roligt ut!
-Men vad jag vill göra det där Joel, tänk vad roligt!
- Men du behöver ju ingen dräkt för det där nu!

Morr, morr. Jag förstår så klart att han skojar men det gav mig ett ypperligt tillfälle att bete mig som en tönt tjej med surläppen nere vid knäskålarna bara för att älsklingen skulle pussa på mig extra mycket och säga förlåt och du är vackrast i världen Mikaela! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar