tisdag 3 april 2012

V.35

Ja, idag går jag in i v.35. Det närmar sig med stormsteg! Jippie, yey, yey vad jag längtar!

Jag har i allafall nu förstått att graviditen har en mening på slutet som är att det ska bli så jobbigt som möjligt så att man välkomnar smärtan när förlossningen sedan är på g för gud vad jag har jobbigt nu. Magen är som högst nu och jag har som världens boll HELA tiden under tuttarna. Det enda sättet jag kan sitta på finns inte. Det är hemskt att sitta så jag vill helst ligga men jag är så tung att jag tappar känseln på den sidan jag ligger på så då får jag vända på mig och ligga och stirra in i soffryggen. Hello vad kul.

Jag är så trött på att kisssa. Upp ca fem gånger varje natt och jag är så fruktansvärt törstig varje gång också så jag halsar vatten och en halv timme senare är det bara upp och hoppa igen. Värre lär det väl bli när han fixerar sig också och lägger sig och trycker på blåsan, hjälp!

Magen är konstant stenhård och spänner och spänner. Sammandragningar tänker ni och det har väl jag också tänkt men det är ju hela tiden. Jag har trott att det är något som kommer och går men min mage är så där hård 95 procent av tiden. Är det normalt?
Och den har blivit stor bara över helgen! Joels syster var här igår och hon hade inte sett mig på en vecka så hon tyckte att det var en jätte stor skillnad.
Just nu ser jag ut som att jag har lagt en basketboll under tröjan.

Men allt är så klart helt otroligt att vara med om också och jag skulle aldrig vilja vara utan en sekund av det. Jag har till och med börjat känna att jag kommer sakna magen lite, sparkarna osv... Men då har jag en liten plutt att pussa på istället och få en massa tillbaka istället för en spark i revbenet.
Jag skulle kunna vara gravid många gånger och få många barn om det inte vore för det att det är något som pågår i 9 hela månader. Det är lite väl långt så det blir kanske två, tre barn. (Fråga mig om det  efter tre vakna nätter och jag kommer skrika att det räcker bra med en! ; )

Nej, men det är väl tack vare dom där 9 månaderna som du klarar dig Joel. Annars kanske jag ville att vi skulle skaffa oss tio ungar ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar