fredag 6 april 2012

Shopping dag!

Vilken trevlig dag jag har haft och vi har handlat och donat på men nu är jag som ett slakt. Det tär på en att springa på shoppingstråt en hel dag när man är höggravid, aldrig att jag tänker förneka det. Kan inte heller även om jag skulle vilja för nu är ankan tillbaka och gurkan är åter igen i röven.

Vi började i i allafall på Babyproffsen där dom hade världens finaste kläder från Lundmyr men den största strlk var 50 och BM har sagt att hon tror att jag ska få en stor bäbis så det kändes enormt onödigt att köpa ett set med kläder för 400 kr och då kanske han inte ens kan ha det. Jag fick nöja mig med tre "snuttefiltar, kräklappar, dölja tuttarna vid amning ute bland folk" samt att jag köpte en liten hårborse utifall han har en massa hår lillsorken.
När jag och Frida röjde runt där drog killarna på Elgiganten för att införskaffa oss en dammsugare för den vi har är helt kass men nu har vi en häftig en som ska vara bättre för luften och den är tyst. (Joel sa att vi måste tänka på sådant nu när vi får en bäbis och det är ju tur att han tänkte på det för jag hade inte en tanke på det) Det är speciellt bra för oss som har en långhårig katt som släpper sitt hår överallt hon kommer åt.

Sedan var det dags för Ikea där det blev stolsdynor, sängkläder till oss och lillen, lampor till vardagsrumsfönstren ( så att jag äntligen kan ta bort adventsstakarna! : ), skålar, vas och ja, jag vet inte men det är säkert något mer.

Inne bland klädaffärerna så köpte jag äntligen ett par mammataights! Jag har kunnat haft mina vanliga kläder ända fram till nu men nu åker allt ner under magen och det är hemskt obekvämt. Men ett par taights får räcka, ett par byxor kostar jag inte på mig när han nu kan komma nästan när som helst. Även så blev det en amningsbehå.
Innan vi åkte hem så tog jag en sväng in på Polarn och Pyret för att jag ville hitta något jackliknande åt skrutten men det fanns inte! Sen tänkte jag att det kanske inte är så skönt att ha en jacka på sig heller när man bara ligger stilla i vagnen så istället hittade jag en jätte tunn overoll i tyg som ser ut som denim så den slog jag till på! Den blir bra att ha som ytterkläder utfifall det fortfarande är kyligt när han och jag ska ut på promenader i maj!

När vi kom hem så åkte vi till Mamma för att få i oss påskmat också fick vi även påskägg ( Ja, min mamma säger fortfarande att alla barn ska ha påskägg fast vi är 26 och 27 år jag och lillebror). Hon är allt bra söt hon <3

Men nu ni ska jag äta lite godis och titta på Let´s Dance. Joel ska åka iväg till några kompisar och jag ska nog gå och lägga mig tidigt känner jag!

Hoppas ni har haft en toppen fredag! Många påskramar från mig, Joel, Melissa och skruttisen i magen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar