måndag 16 april 2012

Tvättat, bäddat och packat!

Idag har jag varit i full gång och donat på. Först hem till Helena och börja klura på en enkät, det ska inte vara klart förrens nästa vecka men det är ju bäst att vi ligger lite i eftersom saker kan ske ; ) Vi fick även klartecken från arbetsförmedlingen idag att vi får genomföra vår undersökning där och det var en stor sten som föll från bröstet! Hade det gått i stöpet så hade vi kanske måste gjort om halva uppsatsen och det har jag varken tid eller lust med. Men nu blev det inte så, så oron slänger vi iväg. Svishhhhhhhh.

Jag drog hem vid halv tre och började tvätta. Bäbisens sängkläder, hans kläder, våra kläder, våra sängkläder och herre jösses jag trodde aldrig det skulle ta slut. Det har det inte gjort heller utan jag har fortfarande en HEL Ikeakasse med kläder i strlk 56 som ska tvättas upp. Jag insåg när jag satt och klippte bort prislapparna att jag inte är frisk i huvudet. Hur kan man någonsin tro att man behöver så mycket kläder?? Ja, ja. Nu är det gjort i alla fall och dessa prislappar slängde jag långt åt helvete.  Den summan vill jag nog aldrig se.

Hans säng är också bäddad nu och vi har tagit in den i vårat sovrum. Tidigare har vi haft den i hans rum men han ska då allt sova med mamma och pappa dom första månaderna i alla fall.
Det kändes verkligt när sängen stod i hans rum men nu känns det helt, helt otroligt när man tittar in i sovrummet <3
BB väskan är också packad, i alla fall för hans del men jag ska leta fram nå passade kläder till mig. Blir väl något tält som man har bott i de sista 3 månaderna.

Som ni ser så är vi redo nu. V.37 imorgon, kom nu bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar