tisdag 3 april 2012

Full fart!

Men idag har det varit fart på fröken i ialla fall och inte bara suttit inne och ugglat som jag får för mig att göra vissa dagar.
Det började med att Mamma kom och hämtade mig och grannen Ann så att vi kunde åka och handla. Lika bra att påskhandla redan idag för ju närmare torsdag vi kommer desto mer blir folk som galna inne på affärerna. Jag behövde inte handla så mycket egentligen eftersom vi är bortbjudna så mycket nu i påsk men det blev ett påskägg till älsklingen i allafall. ( Jag kan skriva det för jag kan inte hålla mig tills helgen och han har redan fått det )
Jag har även införskaffat mig sensitive tvättmedel nu för i veckan har jag tänkt att börja tvätta bebiskläderna. Äntligen, äntligen är det så pass nära att man kan börja med sådant.
Och kan ni tro att idag när jag satt och tänkte på kläder så kom jag på att trots all min klädeshandling till lillprinsen så har jag gjort en miss. Jag har inget jacka eller liknande till honom. Det har jag helt glömt bort men det ska införskaffas på fredag när vi åker till Sundsvall.
Eftersom han kommer i maj så tycker jag att det är lite svårt att veta vad man kan ha för jacka eller liknande. Jag tänkte typ en fleece från Polarn och Pyret men det säger Joel blir alldeles för varmt och det har han nog rätt i. Hur har ni gjort?

Efter handlingen så var det iallafall hem med varorna och sen hämtade mamma mig igen och hade med sig voffsarna så vi åkte ut på Maln och tog en promenad. Det var inte den varmaste dagen idag så mamma gick och huttrade och frös medans jag njöt i fulla drag över att äntligen inte vara svettig. Kallt? Nehe, det fläktade lite skönt bara ; )
Efter att man har rört på sig lite så är det dags att fylla på energin för det vore ju illa om man blev smal så vi åkte hem till Ann som hade kaffe och nybakade bullar som var himmelsk goda!
Maten är ju ett hett ämne för mig för tillfället så vi pratade om det och då var det så att mamma och jag hade planerat lika mat idag, Chili con carne så då skickade jag med mina råvaror med henne också åkte jag och Joel dit och åt, hemskt lätt gick det att laga mat idag. ; )
Vi hade även sådan tur att vi fick Löjromstoast till förrätt, på en tisdag! Slå den ni!

Pluggat har jag också hunnit göra och det flyter på ganska bra faktiskt. Skönt!

Men nu finns det ingen rast och ro och sitta här för nu är det dags att åka på mammaträff hos Lotta. Fem st bebisar kommer det vara med idag. Underbart! : ) : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar