fredag 25 mars 2011

Big Brother.

Idag är man som vanligt igen och 05.40 var jag uppe. Tyvärr så funkar inte min tv nu heller så jag har istället fått suttit med datorn hela morgonen. Iallafall så låg jag efter två avsnitt i Big brother så det är vad jag har kikat på nu. I Jösse namn vad ska man säga...?
Oasen, vart i hela världen har dom hittat dom där tjejerna. Jag får iallafall känslan av att produktionen tyckte att det var lite för lite sexuella aktiviteter i huset så då slänger vi in tre köttstycken som är väldigt villiga också får killarna ta ut sin sexuella frustration på dom. Tjejerna verkar även ha ett manus eller har dom lyckats hitta tre stolpskott som verkligen står inne på toaletten och pratar om hur kåta dom är. Jag har aldrig sett på maken.
Sen kan man ju fundera på hur produktionen vill att man ska se på deras syn på kvinnor. Det är killarna som fick gå in till tre köttstycken, sätta på, bli masserade av och matade. Vad fick tjejerna? Ett par nya naglar och det ska man tydligen jubla över?
Vad är det som säger att inte Katerina eller Sara hellre skulle vilja ha haft en massage av en hunk?

Jag erkänner ändå att jag är helt såld på programmet och följer det slaviskt. Jag finner det ändå mycket intressant eftersom det är ett expriment och man ser att även om man blir isolerad med bara ett antal människor så ordnar man ändå upp en struktur på samma sätt som man gör här ute i vanliga världen. Dom bråkar, bildar grupper, finner kärlek, hittar en partner, har sex osv. Det är svårt för oss på utsidan att förstå att det där blir hela ens värld. För stunden så vet man inget annat och för att överleva, klara av att stanna där i tre månader så kan man inte tänka på världen utanför.
Man tänker: Men, gud hur kan dom göra så där framför kameran och bla, bla. Saken är ju den att för dom så finns inte kameran längre. Dom gör inget konstigt, det där är deras värld.

Heja BB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar