fredag 11 mars 2011

Jag saknar min Mamma

Det är tungt idag.... Mamma har inte ens varit borta en vecka men jag saknar henne så mycket. Har legat hela morgonen med en av hennes tröjor och hennes kudde och luktat. Min mamma.
Jag vet att hon kommer hem om en vecka drygt men det är ändå jobbigt, inte blev det lättare heller för att hon nyss ringde och sa att hon saknade mig så mycket att hon gråtit igår och ville åka hem. Jag vill ha dig här också.

När jag nu ändå är inne på min Mamma så kan jag skriva Punkt 3.
Mina föräldrar
Min mamma heter Anneli Dahlström och är min favorit i världen. Hon är min förebild och jag kommer för alltid att vara tacksam för allt hon gjort och fortfarande gör för mig. Hon fick mig när hon endast var 15 år och hon har gjort ett sådant stort jobb så inte ens alla pengar i hela världen skulle räcka för att belöna. Jag ägnar ändå all min kärlek åt henne och hennes lycka kommer alltid stå i första rummet för mig. Vi har haft fruktansvärda bråk genom åren, jag var inte alls en lätt tonåring att handskas med. Kanske en av dom svåraste till och med men hon stod ut och en dag förändrades jag. Förstod vad som är viktigt här i livet och sedan den dagen lever jag för henne. Du är min bästa vän Mamma och jag kommer så länge jag lever älska dig och alltid göra mitt bästa för att du ska må bra och vara lycklig.

Precis som för många andra så lever jag inte i en så kallad "kärnfamilj". Min mamma och min biologiska pappa är inte tillsammans men Mamma har en man som heter Klas och är det någon som är värd att kallas pappa så är det han. Han kom in i vårat liv när jag var som värst och jag fullkomligt avskydde att någon kom in i våran värld. Jag gjorde allt för att hans liv skulle bli jobbigt. Jag skäms fruktansvärt men även här öppnade jag ögonen en dag. Han stannade, han stod ut med alla mina utbrott. Han stod ut med en tonårings alla idiotiska idéer fast jag inte var hans dotter. Idag kan jag stolt säga att jag är det, din dotter Klas och ditt blod eller inte spelar ingen roll för mig. Du är en PAPPA i ordets rätta bemärkelse. Jag hoppas att jag kommer kunna återgälda dig någon dag.

Jag älskar er

2 kommentarer: