onsdag 30 mars 2011

Som ett barn på julafton.

Kommer ni ihåg den där spänningen man kände i magen när man var liten kvällen innan julafton. Man längtar så mycket att man nästan är nervös. Så känner jag idag. Klev upp kl halv sex med Joel och började klä på mig.

-Mikaela ska inte du gå och lägga dig igen?
-Jag kan inte sova, jag längtar till flytten.

Så här är man uppe och ska göra vaddå? I en lägenhet som är totalt nerpackad förutom på en kaffekopp och kaffebryggaren, kom på att jag ville ha lite youghurt men har ingen tallrik så nu får jag äta och dricka ur samma mugg. Finns lösningar på allt sörru, inte behöver man vara så fin i kanten!

Igår kväll var vi ut och åkte en sväng i våran nya bil, jag älskar att åka bil, lyssna på musik. Vi fick ändå vända efter ett tag för jag vet inte vad som hände med mig. Vi åkte på ganska ensliga vägar utan väglampor och jag blev plötsligt så mörkrädd. Jätte obehagligt så då åkte vi hem istället. Brukar inte vara så mörkrädd men vad vet jag, kanske stod det ett troll där i skogen och höll utkik efter mig...

Eftersom jag är en hejare på att packa gjorde jag klart allt igår så idag kan jag betrakta mig som ledig. Har lite ärenden att uträtta, fika med Sandra, på banken, hämta tapeter, middag hos mamma ( äntligen ska vi äta kräftstjärtar med saffranssås igen) och jag måste komma ihåg att jag behöver köpa blyertspennor, linjal och sudd för jag ska ju göra högskoleprovet på lördag. Kommer nog gå ganska åt helvete. Sen ska Melissa åka bort över natten, jag var känslig redan igår över detta så jag kommer väl stortjuta över det ikväll.

Vilken kärlek dom ger som små djuren <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar