måndag 7 mars 2011

Kingen!

Bamse Berra är någonting av sin egen sort. Han är kungen som bestämmer och allt ska ske på hans villkor. idag när jag tyckte att det passade med en promenad så tog jag med mig båda lurvbollarna ut men icke att detta passade för Bamse. Nej! Han sätter sig platt på stjärten, frambenen framför rakt ner i backen och bromsar. Jag försöker dra i kopplet så han ska ställa sig upp men han vägrar. Ishalt är det ju ute också så när jag drog så åkte han ju på isen med stjärten. Ha, ha! Han ville in igen så jag och Zlatan fick snällt följa med in igen. Jag står där som ett miffo och pratar, har en diskussion med hunden när jag hör någon skratta bakom mig.
- Verkar inte gå så bra det där för dig!?
Ha, ha! Gud så pinsamt.

Gjorde ett nytt försök några timmar senare men nej, lönlöst. Platt på stjärten och stirrar på mig som att jag är helt cp i huvudet som tror att vi ska ta en promenad. Fick snällt vända och gå in igen.

Ingen idé att försöka. I den här familjen är det Kingen som bestämmer <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar