söndag 6 mars 2011

Jag och lurvbollarna

Kvart i sju imorse tyckte Zlatan att det fick vara nog med att sova. Jag vaknade av att någon rev och rev på min arm. Jag förstod att det betyder: Vakna nu syrran innan jag pissar på dig på hundspråk. Vi gick ut på en promenad och det är så skönt med frisk luft och att röra på sig på morgonen. Även om det nu inte kommer leda till att jag kliver upp kvart i sju för en promenad när jag inte har hundarna ; )

Fy vad folk kan vara äckliga. I lördags åkte vi till Iggesund med hundarna för att ta kvällspromenaden där och usch vad vidrigt mycket hundskit det var på vägarna där. Varför kan dom inte plocka upp efter sig!? Ja, jag vet att det är en massa snö nu så det syns ju inte om du skyfflar över lite snö men dahhhh! Det smälter, snart är det vår och dom där bruna äckliga högarna ligger över allt, snart även under min sko! Jag förstår inte varför vissa hundägare har rätt att kasta skit på andra för det är ju faktiskt det dom gör. Urk!

Idag ska vi nog bara vara hemma och mysa, jag och lurvarna. Jag kom på att jag har 3 kronor på datan så jag kanske ska titta på det. En bok som jag vill läsa hittade jag också i bokhyllan så jag kan nog underhålla mig själv ett tag : )

Hoppas ni alla får en trevlig start på veckan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar