måndag 14 mars 2011

Helgen

Helgen är till ända. Den har varit trevlig, lugn och härlig. Höjdpunkten var igår när jag och Joel hade en dag med varandra. Man måste vårda kärleken. Självklart så var även lurvbollarna med : )
Jag kokade varm choklad också hoppade vi alla in i bilen och åkte till Maln där vi tog en promenad och sedan satte vi oss nere vid den snötäckta stranden och drack varm choklad och och åt bullar. Eller jag drack väl inte så mycket av chokladen för Mamma hade ingen oboy hemma så jag fick göra egen på kakao som jag absolut inte kunde. Blää! Sedan åkte vi hem och badade bubbelpool. Lyxigt så här i livet : )
Pasta Carbonara med vitlöksbröd blev det till middag och sedan tittade vi på en havsdokumentär där jag åter igen, för andra gången idag lyckas komma med världens blondaste kommentar.

-Men titta vilken häftig fisk Joel!!
-Det där är en palm Mikaela....
Ha, ha. Ja, ja... Så noga behöver vi väl inte vara ; )

Annars har jag bara jobbat, var på 80 års kalas i lördags. Mycket trevligt!

Äntligen har mitt öga blivit bättre, så jobbigt det är när man har ont runt ögat. Mamma ringde så jag kände verkligen att jag behövde beklaga mig.
-Mamma, din flicka har en infektion i ögat : ( Snyft!
Men mamma löser allt även om dom är i Thailand så hon kom på att Bamse har ju ögonmedicin och hon sa att även människor kan använda den så jag tog en ögondroppe och vips efter en timme kändes det bättre! Nu är jag helt återställd.

Helgens största nederlag var nog i Fredags när jag skulle ge mig på att göra kroppkakor. Dom flesta kokade sönder, usch vad svårt det var. Jag har aldrig tidigare ätit det heller så vet inte hur dom ska smaka. Dutter och Joel sa att dom smakade som dom ska men jag är då en erfarenhet rikare att jag inte tycker om kroppkakor. Usch så äckligt det var : (
Det här var min helg, hoppas ni också haft det trevligt och fått vilat upp er : )
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar