tisdag 1 mars 2011

Lite tips på något gott : )

Jag har egentligen inte så mycket att skriva om idag för inget intressant, ovanligt, jobbigt eller något liknande kommer hända idag för jag ska jobba dubbelpass så dagen inehåller bara jobb och jobb. Men det är ju nästan mitt favvo göra : ) Blir lätt så när man har jobbat väldigt lite dom senaste månaderna.

Iallafall så tänkte jag idag istället komma med lite tips på saker jag tycker är gott och nr 1 är utan tvekan:

Chailatte 120 kr/flaska ( Monin)
The med kryddsmaker ( smakar lite som glögg tycket vissa) och man dricker den med varm skummad mjölk iställer för vatten. Man kan köpa vanligt chaithe, alltså theblad men jag tycker inte alls den är lika god utan istället kör jag på essensen som cafeérna använder sig av. Jag vet inte om den finns att få tag på i stan men jag brukar köpa min på Karls kaffe på Birsta. En mjölkskummare finns på Ikea för 9 kr och den fungerar alldeles utmärkt. Bland dom bästa köpen jag någonsin gjort : )

Hur onyttigt det än är så kommer jag aldrig sluta tycka om och sluta äta marmeladmackor. Jag helt enkelt älskar det. Jag får äta en istället för två så kan jag fortsätta äta mina mackor utan att jag ska få världens dåligaste samvete över min kost. Iallafall så provade jag idag en ny marmelad, apelsin är ju egentligen godast men nu har jag:
 Körsbärsmarmelad, Den Gamle Fabrik, ca 25 kr.
I den är det stora hela körsbär så gillar man det är det nog en hit : )

Men nu får jag nog tacka för mig, kanske hörs vi senare ikväll igen : )
Trevlig tisdag : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar