lördag 19 mars 2011

Så gick det med det.

Igår åkte vi till Sundsvall, glada och förväntansfulla för att köpa nya möbler. Vi kom hem med en tavla. Det blir väl fint i den nya lägenheten, en ny tavla är vad som kommer pryda vårat hem. Till det behövdes det så klart en trea. ; )
Vi hittade så klart en massa fint men allt var för brett för att vi ska kunna möblera så som vi har tänkt från början så nu får vi helt enkelt vänta tills vi flyttar in och se hur saker och ting kommer passa.
Tapeter hittade vi iallafall, 800 kronor rullen. Billigt och bra... Precis som vanligt med Mikaela ; ) Men vi har väl ändå tänkt att bo i den här lägenheten ett tag så det är förmodligen värt det i slutändan.

Och alltid ska jag lyckas. Vad jag kan skämma ut mig. Skulle spotta ut tuggummit igår på Ikea och ser en papperskorg som står på golvet, går med bestämda steg dit och slänger tuggummit. Tittar sedan närmare på papperskorgen och ser att det även ligger en lampa där i och ett paket servetter. Allt inplastat.... Jag inser till min fasa att jag nu har slängt mitt tuggade tuggummi i en papperskorg som någon tänkt köpa, betala pengar för. Jag ville sjunka genom golvet när jag skamset får be om ursäkt och plocka upp mitt tuggummi...

Idag har jag jobbat ett dagpass men ikväll är jag ledig så snart kommer det några vänner hit också ska vi bada bubbelpool och ha lite party. Blir nog Engmans kapell senare : )

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar