måndag 18 april 2011

Ben And Jerry

Denna omtalade glass. Alla pratar om den och den ska ju bara vara så underbar men jag har inte gett mig i denna sak. Det är fortfarande en glass och jag tycker inte speciellt mycket om glass, dessutom så finns den i stort sett alltid i massa olika chokladsmaker och choklad är inte alls min grej, speciellt inte chokladglass. Tycker att det har en sådan eftersmak som fastnar i halsen och vägrar försvinna.

Iallafall så var vi i Iggesund igår och hälsade på vänner och på vägen hem så stannade vi på Rätt Pris och där hade dom erbjudande på glassen, två för 89. Joel föll på en gång som älskar glassen.

-Jag ska då iallafall bara smaka lite, jag kommer inte tycka om det här säger jag! Du får välja smaker jag ska inte ha ändå!

Vi kommer hem och Joel gör iordning en stor skål, jag tar bara en liten sked för jag ska minsann bara smaka.
 - Men Mikaela, jag har tagit fram en sked åt dig.
-Nej, jag ska ha den lilla, det räcker!

Jösses vilken glass, jag är helt, helt såld. Gud så gott. Till slut satt jag och slevade i mig av allt jag kom åt.
Så dagens tips blir denna glass. Smakerna vi köpte igår var dessa



Den med choklad var min favorit. Bra att Mamma uppfostrade mig väl, man ska smaka iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar