söndag 10 april 2011

God morgon

Här har man varit uppe sedan tuppen gal och redan hunnit kolla FB och läsa alla bloggar som jag följer. Undra vad resten av dagen har att bjuda på? Borde sätta igång med garderoben men det känns som att det är lite för tidigt för alla måsten ännu. Har ju hela dagen på mig.

Skrev nyss ett långt inlägg men sedan valde internet att hoppa ur så allt försvann. Gör ett nytt försök nu.
Iallafall så skrev jag om telefoner. Vad vi är beroende, måste höras hela tiden. 
När man var liten så sa man:
-Vi syns sen.
Då träffades man också helt enkelt sen. Man visste om det var om tio, tjugo eller 30 minuter. Nu ska man ringas och smsas hela tiden. - Jag ska bara in i duchen, syns om tio. Eftersom vi alltid är tillgängliga så har vi också fått ett krav på oss att man behöver berätta för alla när man för en sekund inte kommer vara tillgänglig. 
Detta kommer väl sluta med att vi till slut har helt vattentäta telefoner som vi kan ha med oss i duschen. Gud förbjude att man inte kan svara i telefon under tio minuter. Jag kom även på mig själv häromdagen när jag väntade på pappa ute på en av parkeringarna här.
-Men hur ska han hitta mig? Jag måste skicka sms!
Ja, ni hur hittade man förut när man inte kunde skicka sms?

Även så har jag lite tips idag : )

Mango thé från Indiska
En kopp på kvällen framför tv:n är otroligt mysigt : )

Fiskgryta ( Som jag lagade i lördags)
Skär potatis och morötter i mindre bitar. Koka dom sedan i fiskbuljong ( jag ska erkänna att jag hade bara köttbuljong hemma men det gick fin, fint det också ; ) ca 5 minuter. 
Hacka lök, ganska stora bitar och släng i. 
Ta sedan fisktärningar ( finns i frysdisken på t ex Maxi, torsk och lax använde jag) och låt dom sjuda tillsammans med det andra i ca fem minuter.
Krydda med paprikapulver, vitpeppar, salt, dill, dillfrö ( kan uteslutas) och Saffran.
Lägg i en burk med kräftstjärtar och låt sjuda någon minut till tills du ser att fisken är klar.
Servera med Aioli.

Gudomligt gott!

Men nu tackar jag för mig just nu iallafall, hörs sen.
Hej svejs : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar