torsdag 14 april 2011

Försäljare

Man brukar se dom på stan, dom står i grupper och man försöker ta omvägen förbi dom för får dom tag i en så släpper dom inte. Pratar ihjäl en, lyssnar inte en sekund på vad man säger heller utan dom vet tydligen bättre än en själv vad man ska ha, behöver och måste. Dom jobbar också för att ge oss en massa gratis saker, det är gratis, tre månader, ingen bidningstid och bla, bla. Konstigt bara att jag aldrig sett någon som i slutändan har fått något gratis utan krav sedan.

Igår kom dom till min dörr. Jag öppnade och utanför stod en kille från tele2.
-Hej, jag kommer för att berätta att du ska få tele2 till hemtelefonen och internet.
-Få? Men jag har ingen hemtelefon, inte vill jag ha heller och internet har jag så det funkar utmärkt ändå.
-Ja, men jag behöver ditt namn och personnr för du kommer få den här GRATIS i 30 dagar. Du måste skriva på för alla i huset ska få den.
-Men då tycker jag att du kan ge min till någon annan som vill ha en gratis för det vill inte jag.
-Men du MÅSTE ta den, och det är ingen bidningstid.
-Så där säger ni alltid och sen sitter man där med flera månaders uppsägningstid och bidningstid också är det helt omöjligt att få tag på er.

Och han fortsätter och fortsätter om vilket otroligt super erbjudande han har till mig. Kanske jag som är otacksam som inte är lycklig över att det kommer gratis erbjudanden till min dörr... Jag förklarar till slut att det är lönlöst och att det är min kille som sköter internet ocksånt. Jag vet knappt vad jag har.

-Jaha, men då kommer jag tillbaka och pratar med honom istället. ( Försäljaren måste vara singel som inte förstår att när kvinnan i hushållet sagt nej så är det nej ; )

Jag stänger dörren, det gå ca 10 minuter och han ringer på igen. Jag ger mig inte. Efter 10 minuter till så ringer han på igen, då vägrar jag öppna, 3 minuter går och jag hör en liten knackning. Jag öppnar inte... 5 minuter till och han ringer på igen. Jag öppnar fortfarande inte.

Han kom inte tillbaka för att prata med Joel men jag har då lärt mig att nu räcker det inte med att gå omvägar längre och titthål i dörren är en av dom bästa uppfinningarna någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar