tisdag 26 april 2011

Skilsmässa

I lördags var jag och Joel på Ikea och flera gånger så började vi skratta för oss själva när man gick förbi par som handlade. Ikea är en stor orsak till att par börjar bråka. Man hörde hela tiden hur folk fnös, skällde och surade på varandra. Att något så roligt som shopping kan ställa till med så mycket. Kanske har det att göra med att vi kvinnor ( oftast) är lite mer intresserad av inredning än våra män. Självklart vill många män också ha fint omkring sig men dom kanske inte ser fullt ut varför man ska betala 500 kronor för en plastblomma, vas osv medans en kvinna kan se det som ett nödvändighet.

Jag och Joel är fortfarande nykära så jag tror att han låter mig komma undan med en hel del, vi tjafsade ingenting på Ikea för han tycker fortfarande att mina idéer är gulliga. ( Jag är väl medveten om att det säkert inte håller för evigt, till slut blir den där plastblomman så nödvändig att någon av oss sover på soffan)

Nu pratar jag förstås om att gulligheten kanske inte håller för evigt, inte kärleken.

Solen skiner ute och jag trodde det skulle vara varmt ute men när jag precis var ut och tog en cigg upptäckte jag att det är kallt. Brrr, jag som tänkte ta en promenad till mamma och sola på hennes altan innan vi ska luncha med lillebror och Elina. Värm på nu, värm på. Jag vill ha färg.
Fast Joel sa igår att han tyckte att jag ser ut att redan ha fått färg, eller jag har blivit mörkare sa han snarare ; ) Det har han också fast jag förstår inte hur eftersom vi har fixat hemma hela helgen och varit inomhus på Ikea när alla andra varit ute i solen.

Glad blir jag om fallet är så iallafall!
Ut i solen med er nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar