tisdag 26 april 2011

Tackar ödmjukast.

Här har man gått och pluggat, samlat på sig en stor jävla hög med studielån som jag ska betala av på i många, många, alldeles för många år på. Om jag nu inte hinner bli rik före och kan slänga in hela summan på en gång. För att bli rik så måste man tjäna pengar och just därför så utbildade jag mig. Visst, jag vet att du inte blir rik på att vara skötare inom psykiatrin men för mig är det en språngbräda för att så småningom bli något större, klokare, visare och rikare.

MEN, inte trodde jag att man tjänade så här dåligt. Imorgon, eller snarare inatt så kommer det in 12 kronor på mitt lönekonto från landstinget. 12 kronor! Jag vet inte vad jag ska göra med så mycket pengar, inte betala räkningar iallafall kan jag lugnt konstatera.

Tur att jag inte är 18 år och sitter på bockarna och väntar på att kl ska slå  24.00 så att jag äntligen kan handla på kortet.
Det räcker ju för fan inte ens till en 29 kronors öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar