fredag 8 april 2011

Fläsk!

Känns inte så super kul att blogga nu eftersom jag ändå inte kan dela mina inlägg och då får jag väl inga läsare... Visst man skriver lite för sig själv men ville jag inte att någon skulle läsa så hade jag skaffat mig en dagbok istället, med lås.
Men för er som iallafall läser kan jag berätta att jag kommer uppdatera minst en gång per dag så man får ta genvägen genom arkiv istället för jag får dela gamla inlägg som redan finns på min facebook.

Igår lagade jag fläsk och löksås för älskling ville ha det. Såsen och potatisen blev super smarrig men precis som jag misstänkte så tycker jag inte om fläsk, eller jo det gör jag. Jag tycker om smaken men klarar inte av konsistensen på fettdelen så jag tar bort  köttet och äter det och det är ju ca en halv cm på hela biten. Det är ju inte direkt ekonomiskt så nu gör jag mot mig själv som mamsen gjorde mot mig när jag var liten och vägrade äta ägggula, skulle bara ha det vita. Äter man inte allt får man vara utan.
( Det ledde faktiskt till att idag är gulan min favorit, jag är en sånn där äcklig människa som kan dricka ett rått ägg utan problem ; )

Igår städade vi sovrummet efter allt slipdamm, herre jösses vad det fastnar över allt och flyger ut i dom andra rummen fast man tycker att man gör tätt mellan dörrarna. Joel har gjort ett fantastiskt jobb med rummet, jag kan inte ta åt mig någon ära alls för det. Men jag sköter allt runtomkring till min älskling istället <3
Men nu är det grejer kvar som även lilla jag kan så en kopp kaffe till nu sen så ska jag måla : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar