onsdag 6 april 2011

Recept!

Nu har jag haft mysmorgon med Dijana som kom hit och drack kaffe med mig. Det är så roligt att få besök nu när man äntligen bor i en stor fin lägenhet.

Iallafall så tänkte jag ge er tips på en maträtt idag. Jag lagade det till middag igår och åt det till lunch nu, gud så gott det är! Dom hade smakprov på det på Maxi förra veckan men jag kom inte ihåg receptet därifrån men jag gjorde som jag trodde och det är sjukt gott!

Koka pasta till så många personer som ni är. När den är klar så häller du av vattnet och blandar sedan i en burk creme fraiche och en burk smaksatt cremefraiche chili och paprika. Släng sedan i räkor, sugarsnaps och coctailtomater, pressa i två vitlöksklyftor och rör om, värm tills det har blivit varmt.
Man kan även ha i Sambal Oelek men om man inte vill att det ska bli för starkt så kan man göra som mig och jag hade den bredvid istället.
Underbart gott!

Nu när jag är mätt i magen så ska jag sätta igång med att slipa väggarna i sovrummet. Jag ska aldrig mer klaga på att hantverkare brukar ta lång tid på sig. Jösses vilket jobb det är. Jag trodde typ att det bara vara att slänga upp färgen på väggen men tji fick Blondie ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar