tisdag 19 april 2011

Dagens i-landsproblem

Här har jag suttit förbannad i flera veckor och grubblat över hur jag skulle lösa det här med min deklaration. För det första eftersom jag inte har kunnat ladda ner e-legitimation eftersom vi har en Mac och sedan för att jag har lagt deklarationen på ett så smart ställe i och med flytten att jag nu inte hittar den.

Hur i hela världen ska jag nu göra, hur ska jag deklarera? Jag har inte ens papperet, jag måste låna någon annans dator!

Idag kom jag helt plötsligt på, flyger upp ur soffan och springer in i gästrummet. Där i en påse ligger en till dator. Jag har ju en till! Och sen kom vi även på att Joel har en till. Ganska så lätt löst problem egentligen om man bara tänker till på vad man äger i detta konsument samhälle.

Idag har jag lämnat in nycklarna till gamla lägenheten, mycket skönt. Hej då Östra Tull, vi ses aldrig mer igen! Sedan har dagen bestått av massa gäster. Först kom mamma och vovvarna, sedan Petter och Mattias och kvällen avrundades med en middag med Idah : ) Jag lagade Isterband med rödbetor, kapris och stuvad potatis : ) Gott!

Nu ska jag mysa ner mig med en bok som jag fått låna av Mamma, De Målade Grottornas Land. Även att jag idag beställde bok 1-5 i serien om Isfolket så nu har jag alla när dom har kommit och då ska jag ha ett läsmaraton : ) Jag älskar att läsa böcker så jag undrar lite om vad ni vill att jag skriva om? Tipsa om böcker jag läser? Resensioner på dom?

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar