torsdag 14 april 2011

Man vill inte vara till besvär

Det är väl så vi människor fungerar till en del. Vi håller tysta och "nöjer" oss. Tänker att det är väl så här det är. Jag kan kanske inte kräva mer?

Idag när jag städade gamla lägenheten så bara växte ilskan inom mig. Städade och städade men man ser hur sliten lägenheten är. Den räcker inte med att städa när hela huset håller på att förfalla. Varför har jag varit så dum och t ex inte bett om en ny garderob, inte nöjt mig med ranglet som stod där och rasade i huvudet på mig var och varannan dag. Bett om nya tapeter eftersom det var hål i den på vissa ställen? Nu inser jag att jag har gått och betalat hyra för..? Ja, precis vaddå? Visst att det var tak över huvudet men det kan knappast räknas som det när det är 13 grader på vintern och man får sova fullt påklädd med täcke och filt för att inte frysa och katt stackaren fick så mycket vinterpäls som att hon bott i en igloo i två veckor FAST hon är innekatt.

Från och med nu tänker jag ta vad jag har rätt till och jag tänker vara till besvär om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar