lördag 24 mars 2012

En lördag men inte den lördagen!

Åh, det är verkligen inte samma sak att vakna på en lördag om inte älsklingen är hemma. Är han hemma så brukar jag vakna av en massa pussar och frågan
- Ska vi äta frukost?? ( Det spelar ingen roll om kl är 06 heller) ; )
Sedan så gör vi frukost och tittar framför tv:n.

Idag är han på jobbet och jag vaknade ensam, hungrig och fick ställa mig och göra korvmackor innan jag tog katten under armen och satte oss i soffan.
Det är inte alls samma sak, inte ens i närheten.
Tur att det bara är idag.

Så vad händer idag. Jo, jag ska nu på förmiddagen dricka kaffe med Idah och vi ska nog surra på om en massa. Jag ska även då slänga ihop efterrätten till i kväll för Magnus och Dijana kommer på middag.
Eftersom vi ska ha gäster så borde jag även städa men det klarar jag nog inte så mycket mer avancerat än att damma lite överallt. Jag får hoppas mina gäster har överseende med att jag är ett sjölejon.

Nej, nu ska jag äta ett till äpple. Ni måste äta ICA´s Jazz äpplen. Jag skulle kunna köpa hela ståndet dom har på affären. Aldrig har jag ätit ett godare äpple. Jag äter dom som dom är men jag skär även i små bitar och har på yoghurten. Äpplen är gott!

Ett äpple om dagen är bra för magen, säger inte doktorn så? : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar