fredag 2 mars 2012

Nu tar jag helg!

Helena har varit här nu på morgonen och vi har gjort klart första utkastet till B-uppsatsen. Vi släppte lite på vårt syfte och sökte artiklar lite öppet. Det blev genast mycket lättare då när man fick ett litet större område. Nu har vi hittat artiklar som vi finner intressanta och då har vi bara fått ändra vårt syfte en liten smula men nu känns det som att vi är på rätt väg!

För er som är intresserade så ska uppsatsen iallafall handla om rekryterings processer och vilka diskrimineringar som finns inom den processen. Egenskaper och färdigheter som du har som individ men inte kan påverka på något sätt, det kan t ex vara etnicitet, samhällsklass, kön osv.
Jag tror det kommer bli en intressant vår!

Nu har jag precis ätit lite champinjonsoppa till lunch och jag väntar på älsklingen. När han kommer från jobbet så ska vi åka på vår första föräldrautbildning. Idag är det rätt dag iallafall. Joel håller reda på sådant från och med nu för vi vet ju hur det gick förra veckan när jag skulle ha koll på saker. ; )

Sedan blir det storhandling ( Jag ska ha en middag på söndag och har planerat en super meny som jag längtar efter att laga, ni får veta på söndag!) och efter det så har vi inget planerat.
Någon som har tips på vad man kan hitta på?
Förresten så har vi fått andra säsongen av Prison Break så vi kanske bara blir hemma i soffan också. Brukar sluta så för det här pensionärs paret ; )

Trevlig, trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar