lördag 24 mars 2012

Tack för maten den var god!

I kväll har vi haft mycket trevligt sällskap av Dijana och Magnus. Jag lagade till en middag som inte var så fancy men jag körde på ett säkert kort och lagade något som jag vet att Dijana tycker om. Hellre något som folk äter än att jag ska vara häftig och det i slutändan smakar skit.
I alla fall så blev det Gnocci med kyckling, ädelost, päron och zuchinni med en walnötssallad till och vitlöksbröd.
Till efterrätt så hade jag gjort en Halloncheesecake som smakade väldigt gott, var väldigt fin men gick inte att skära. Jag hade missförstått det där lite med att man ska ta fram den "en stund" innan servering. En stund för mig är ungefär 10 minuter medans jag tror att det personer som skrev receptet menar att en stund är ca en timme.
Lite fick vi i oss till slut iallafall : )

Nu tänkte jag och älsklingen titta på en film men jag känner att mina fogar inte riktigt vill hänga med något mer idag så det slutar nog med att jag går och lägger mig snart.
Kl är ju ändå 21.35, det är nästan mitt i natten ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar