söndag 18 mars 2012

Trevliga Lördag!

Igår var vi ute på nästan hela dagen och gjorde en massa trevliga saker. På morgonen så plingande det på dörren och Putte Och Elina stod utanför för att säga hej. Toppen morgon! Sedan så var vi ner på stan och fikade på Waynes med Dijana och Magnus :) Vi ska träffas igen på lördag då vi ska bjuda på middag så jag har börjat fundera på en meny lite, ett av mina favoritnöjen : ) Efterrätten har jag bestämt men varmrätten, hmm... Dijana är väldigt förtjust i pasta och kyckling vet jag så något med det blir det nog. Men vad?

Men nu ska jag kolla med er innan jag fortsätter berätta för igår så tänkte jag laga lax, jag hade köpt färsk lax på Maxi men då fick jag höra att det kan jag inte äta om jag inte fryst den först. Ja, jag vet att det är så om jag bestämmer mig för att trycka i mig rå lax eller t ex gravad DÅ måste jag frysa den först men jag trodde inte jag behövde det om jag ska tillaga den..? Jag har ätit så flera gånger!
Jag vet att det är gifter i lax för ALLA, inte bara för gravida men jag tänkte på något sätt att köper man den färsk och tillagar den så blir det okej ändå...
Hur gör ni? Fryser ni färsk lax innan ni äter den? Nu menar jag alla människor inte bara gravida.

Iallafall så visste jag då inte längre vad jag skulle laga till middag men då hade vi turen att Niklas, framtida gudfar ringde och frågade om han och hans fina tjej Frida fick bjuda oss på middag vilket vi så klart uppskattade mycket! Vi fick jätte god kyckling och jordnötssås. :)
Sedan gick vi över till Fridas bror Mattias och tittade på en film som var så hemsk. Det är länge sedan jag blev så rädd av en film faktiskt, den var super bra! Awakening heter den och den tycker jag verkligen att ni ska se.
Jag hoppade till flera gånger och blev så rädd att jag trodde att ungen skulle flyga ur mig!

Vi kom inte hem förrens strax efter tolv så jag är helt slut idag. Den här flickan är inte alls van att vara uppe så länge. Vaknade för att jag var så hungrig men nu har jag fått i mig lite gröt så jag tror att jag kanske ska ta en tupplur. Det är ju ändå söndag och vi har inga planer så varför stressa? Kanske ska jag föreslå för älsklingen att vi ska gå i morgonrock hela dagen och bara mysa! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar