fredag 9 mars 2012

Fredag kväll!

Så har denna fredag också gått, till stor del iallafall. Fredag är min favorit dag för då är det helg sedan och jag får ha Joel hemma. Toffel nr ett det är jag det, jag erkänner utan att skämmas ett dugg.

Idag var vi iallafall på föräldrautbildning nr två och den var mycket bättre än förra gången då jag tyckte att det bara var blah, blah och man skulle sitta som en av dom där rosa skimrande morsorna.
-Vad har ni bestämt er för en barnvagn?
Sen ska man diskutera det här i all oändlighet med folk man inte känner.

Men idag var det nyttig info. Vi gick igenom förlossningen, t ex när man ska åka in vilket är något som jag har varit väldigt fundersam över. Sedan så gick vi igenom dom olika smärtlindrings alternativen som finns. Riktig nyttig information!
Men det är så klart mycket bättre att få höra vad ni mina läsare har använt och vad ni anser om dom olika alternativen, berätta!

Nu så har jag precis slängt in lite hemmagjorda klyftpotatisar i ugnen och vi väntar in Niklas och Frida så ska vi sedan äta hamburgare.
Jag tycker egentligen mest om att göra allting själv istället för att köpa färdigt, t ex köttbullar och hamburgare men Ica´s egna hamburgare (färska, inte frysta) är så goda att dom slår hemmagjorda med hästlängder. Bäst är dom med jalapeno i men dom fanns inte idag så dom får man lägga på själv istället.
Det var även extra pris på fiskpinnar denna vecka och det älskar jag fast det säkert inte alls är så nyttigt. Men inte dör någon av några fiskpinnar inte!

Däremot så kanske man dör av marängswischen vi ska äta till efterätt sen med så mycket grädde att artärerna verkligen täpps igen men ja, ja, gött ska det bli.

Trevlig fredag kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar