lördag 17 mars 2012

En stor bäbis!

Igår var jag till MVC för att kika till lillen och hans hjärtslag ligger på 132 slag i minuten och han ligger fortfarande högt på kurvan.

-Ja, du ska inte få en undernärd bäbis ser vi.
- Så han är inte liten då?
-Nehe, inte direkt sa barnmorskan och skrattade.

Så nu börjar jag svettas lite grann med tanke på att jag har en lillebror som vägde nästan fem kilo när han föddes. Det blir ju härligt att klämma ut.
Varken jag eller Joel är ju så stora nu så man tycker att lillen inte har så mycket storhet att brås på men födelsevikten kan ju ändå vara stor. Jag själv är född redan i v.32 och vägde 1,7 kilo så det är svårt att veta vad jag skulle ha vägt om jag hade kommit på utsatt tid.
Väg vad du vill lilla bäbis bara du kommer ut till mamsen : )

Spelade bowling gjorde vi också igår. Jag trodde inte att det skulle gå nå vidare alls eftersom jag har ett bowlingklot på magen också men jag var faktiskt duktig och det gick jätte bra. Bowling är verkligen underskattat, tråkigt att man inte gör det oftare för det är en så rolig sport på det sättet tycker jag att du behöver inte vara duktig utan kan lyckas ändå. Jag fick flera strikar igår fast jag inte ens "sprang" och gjorde rätt utan stod rätt fram och kastade så som barn brukar göra. ;)

Kl 06.00 vaknade jag imorse och vred och vände på mig men det gick inte att somna om. Råkade väcka älsklingen gjorde jag också så nu har vi tittat på några Big Brother avsnitt vi missat under veckan och ätit frukost framför tv:n med täcke och kudde och mys! Go mackor åt jag till frukost och jag förstår inte att jag inte har gjort så här tidigare, varför går man inte in på Hemköp när man ändå är på stan och handlar pålägg i delikatessdisken?? Det är så, så mycket godare och säkert mycket nyttigare också. Visst att det kan vara dyrare men dom har nästan alltid erbjudande på något och då blir det billigare. Jag köpte 1 hg Blacky Skinka och det kostade 14 kr och för ett paket som är mindre av färdig förpackad Lönneberga skinka ( jag köper aldrig typ Icas eller Scans storpack för den smakar inget och man måste ha åtta skivor på mackan och då är det inte billigare i längden!) som kostar ca 27 kr.
Delikatessdisken blir det i fortsättningen iallafall :)

Nej, nu ska jag kanske lägga mig och blunda en liten stund igen, det är ju ändå lördag : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar