fredag 30 mars 2012

Två blondiner

Dom är inte bara blonda, dom två blondinerna är även gravida.

Igår var jag och lunchade med Emma och  hennes mamma. Emma ska få en bebis fem veckor efter mig. ( Ja, det blir ju sju då eftersom att jag har bestämt mig för att föda barn i v.38. Då åker jag upp dit på förlossningen och säger att nu så gör vi det här för jag orkar inte längta ihjäl mig mer. Så stannar jag där tills lillen är ute. ; ) Hoppas det fungerar så ; )

I alla fall så tog jag och Emma en sväng på stan och kikade på kläder efter lunchen. Åh, vad mycket fint det har kommit på HM. Jag har hittat en gul klänning som jag absolut älskar och jag drömmer om att vara smal i sommar och ha den när man är brun och ha fina kilklackar till. Åh, så fint.
MEN
Nu är det så att dessa två blondiner är gravida så vi fick helt enkelt gå runt och titta på det som vi tänkte att denna får vi väl PLATS i istället för vad vi skulle vara FINA i.
Vi hittade lite iallafall och och in i det stora provrummet så att vi kunde prova i samma och jösses vad vi skrattade. Oj, oj.
Ibland så inbillar man sig att magen är lite mindre än vad den är. Ha, ha.
En mycket trevlig dag var det!

Sedan var jag till doktorn och jag tänker inte gå in så djupt på det här i bloggen men jag kan gott säga att jag har blivit bortglömd av Hudiksvalls sjukhus och just därför så går det inte nu att göra det som skulle ha behövts göras och jag måste vänta ända till tidigast september. 5 jävla månader till av denna nervositet. Tänk om man bara kunde ha fått det gjort. Men, men.
Läkaren bad så hemskt mycket om ursäkt och skämdes enormt för att det att det har blivit så här.
Det väger upp så mycket när man träffar läkare man tycker om iallafall och hon lovade mig att hon själv tar på sig att i September är det hon och jag som ska träffas och hon släpper mig inte.
Nu gräver jag ner detta till i September!

Idag är det äntligen Fredag igen och Joel slutar tidigt! Jippie : ) Men nu blir det dusch och sedan ska jag och Helena ner på stan och fixa plats för att göra vår undersökning på till uppsatsen. Vi jobbade på jätte bra för någon dag sedan så nu känns allt bra igen och jag tvivlar inte på att vi faktiskt kommer lyckas. Nu är det bara svårt att göra delen som vi inte kan påverka så mycket utan hoppas att man får en plats vi får utföra undersökningen på och att sedan svaren vi får blir användbara!

13.30 blir det MVC i allafall och idag ska Joel med och se när vi mäter magen. Tyvärr min vikt också förmodligen, uff, uff! Ja, ja :)

Gul klännning, brun och snygg i sommar, det ska vi allt klara ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar