söndag 4 mars 2012

Tre rätters!

Idag hade jag middag för min älskade familj! Jag har donat och förberett sedan kl elva idag! Nu är allt klart och diskat så nu ligger jag med vätske fyllda elefant fötter i soffan!

Middagen bestod iallafall av:
Förätt: grön ärtsoppa med kräftstjärtar och pepparrotsklick.
Varmrätt: torskrygg med parmesanost, och sesamfrön som serverades med pressad potatis och en citron och dragon sås. Klas och Putte äter inte torsk så dom fick en kyckling version istället!
Efterrätt: chokladfondant med lime crème samt bär och vaniljglass.
Lime crèmen var totalt onödig för fondanten är så mastig och då är det godare med något kallt till som glass!

Jag glömde kort på varmrätten men det andra hann jag med!
Det gick ju även att ha middag i våran lägenhet fast vi har så litet kök. Det var inte svårare än att bära ut köksbordet till vardagsrummet!

Tack och hej för mig nu iallafall. Nu sjA jag bara ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar