fredag 2 mars 2012

Valrossar är vi allihopa

Ja ni... Jag vet inte jag.
Vi var iväg på föräldrautbildning idag och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det är så klart JÄTTE bra att lära sig andas på rätt sätt så att man kan fokusera på det och inte spänna sig när värkarna kommer men jag vet inte om jag behöver sitta där i fyra veckor med folk jag inte känner bara för att vi ska leka valross tillsammans och mysa för att vi ska ha barn samtidigt.

Det är säkert helt toppen att Joel får veta hur han ska smeka mig över huvudet och armarna mellan mina värkar men hur ofta han än tränar på det så är jag ganska säker på att lägger han en smekande hand på mig när det verkligen är förlossningen så kommer jag vråla som en djungelapa att han ska flytta sina jävla händer för det var deras smekningar som har gjort att jag befinner mig i den situationen jag just är i.

Jag vill ändå ge ett stort plus till att jag tycker att den här träffen var väldigt bra för pappa att han får veta vilket stöd han är bara av att finnas där och det är ju lika för alla pappor. Dom kan nog känna sig ganska hjälplösa under förlossningen.
Även att jag kan tycka att det är toppen på det sättet att man får träffa lite nytt folk som befinner sig i samma situation för det har då jag märkt att man byter bekantskaps krets helt och hållet när man väntar barn. Nu har jag haft turen att ha haft bekanta eller bekantas bekanta som också är gravid och dom har nu blivit mina fina vänner men alla har inte den turen.

Vi ska nog allt gå fler gånger ändå. Om inte annat så är det ju lite roligt att leka valross också. ; )

Ni får ingen bild på dagens idag för jag glömde helt bort att ta kortet och hade redan slevat i mig maten när jag kom på kortet. I allafall så åt vi renskavsgryta med champinjoner och timjan. Till det åt vi ris, gott gott!

Nu ska jag vi titta på något/några avsnitt av Prison Break också slinker det nog ner en ostkrok och kanske lite sura vingummin! ( Tro det eller ej men Eldorados sura vingummin är det godaste godis jag vet!)

Mys på nu när det är fredag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar