onsdag 28 mars 2012

Totalt onödigt tänkt

Får ni aldrig sådana där tankar som gör att man undrar om man är riktigt funtad ändå?
Jag stod precis och skalade potatisar för jag ska göra stekt potatis till snitzeln idag som vi ska äta till middag.
Jag brukar alltid göra 6 st så att vi har två var plus en matlåda till Joel så han har på jobbet.

Idag slog det mig i allafall att nu gör jag så här många för att jag ska göra stekt potatis men skulle jag ha gjort potatismos så skulle jag ha haft många fler potatisar fast vi fortfarande är är lika många personer plus en matlåda och hade jag gjort kokt potatis så hade jag säkert haft mindre potatisar.
Alltså borde jag bli smal om jag i fortsättningen bara äter kokt potatis ( efter att jag fött barn så klart) eftersom jag då äter mindre. ( Ja, och kom nu inte med att ja, det är klart eftersom man t ex steker i smör men inte har några tillsatser till kokt för det fattar jag väl men jag menar nu bara antalet potatisar!)

Att det kan vara så olika och ändå exakt samma sak!?

Det här var nog det absolut mest onödiga blogginlägget som ni någonsin har läst och som jag någonsin har gjort men ja, ja.
Potatis är gott så det bjuder jag på ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar