fredag 30 mars 2012

Utgång!

Ja, ni. Här och häpna. Näst intill hög gravid så funderar fröken på att gå ut i morgon.
Helena frågade mig om jag ville följa med henne och hennes syster och jag känner att varför inte egentligen. Jag har inte varit ut på 8 månader och sett lite nattliv och inte kommer jag säkert göra det på 6 månader till heller minst eftersom jag inte kommer vilja lämna skrutten hemma så därför är det väl en utmärkt idé att jag tar mig en utgång när skrutten faktiskt fortfarande kan följa med : )

Det känns som att det är meningen också för jag brukar alltid behöva prova kläderna ca en vecka i förväg om jag ska ut för att det inte ska sluta med att jag står och gap skriker som en galning i klädkammaren för att INGET passar en timme innan man ska iväg men idag då passade det första jag provade!
Så ja, det blir nog en utgång för fröken gravid imorgon : ) Vad skoj!

MVC besök var det på schemat idag och det gick fort som vanligt. Mäta magen, väga mig, inga frågor, ny tid och hej då. Lillen mår bra och det gör också jag förutom att jag hela tiden oroar mig för att jag tycker att han rör sig mindre och mindre men det är ju säkert för att han är så mycket större nu också. Det finns ingen plats för honom att volta runt på. BM sa iallafall att nästa gång jag blir så där orolig så ska jag ringa på förlossningen så får jag komma in och kika till honom. Inte för att det är någon fara för honom men kanske för mig eftersom jag stressar upp mig till en hjärtattack.
9 kilo har jag gått upp vilket är lite sa BM och visst det är det också. Det går jag nog ner på ett kick efter graviditeten. Det som stör mig är att jag gick upp så mycket från att jag träffade Joel tills jag blev gravid och det är säkert 9 kilo till som jag inte trivs med!
Allt ska bort med tiden i alla fall. Jag har aldrig varit så peppad tidigare som jag är nu!

Men ännu ska jag inte gå ner så idag kan jag njuta av god, mys middag som jag ska börja laga strax. Fläskfile, potatisgratäng ( med massa vitlök), bea och morots tzatsiki : )

Nu blir det fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar